Welkom in de 3de kleuterklas!

2 september 2023

De eerste schooldag zit er alweer op. In de ochtend speelden we een leuk kennismakingsspel met juf Marie-laure. We speelden een kleurenmemory en mochten bij twee gelijke kleuren op zoek gaan naar een ballon in dezelfde kleur. Aan elke ballon hing een kaartje met een vraag.

• Wat was het leukste wat je gedaan hebt in de vakantie?
  • Wat is je lievelingskleur?
  • Wat eet je het liefst?
  • ….

We leerden ook de hoeken van de klas al een beetje kennen en mochten vooral spelen. Wie wou, kon al een taart in kleuren die de juf zal gebruiken om de verjaardagskaart te maken.

We gingen al voor de eerste keer turnen met meester Jeffrey en speelden al enkele leuke spelletjes.

In de namiddag luisterden we naar het verhaal kikker is kikker. Iedereen is goed in iets anders. Kikker kan goed zwemmen. Haas kan goed lezen. Varkentje kan goed taarten bakken, eend kan goed vliegen en rat kan goed timmeren. Waar zijn de kinderen van de klas allemaal goed in? Zwemmen, lopen, springen, voetballen, split, duiken, pannenkoeken bakken :-). Iedereen is ergens goed in.

De eerste dag was super snel voorbij! Niet te geloven dat het al weekend is. Op naar volgende week.