Bezoek van de Sint

6 december 2023

De allerkleinsten waren al zolang aan het aftellen en vandaag was het dan zover. We kregen deze morgen bezoek van de Sint maar er was wel één heel groot probleem. Waar waren de pieten? De pieten waren al de hele nacht druk in de weer en ze hadden aan de school moeten staan. Helaas geen pieten te zien. Plotseling kwamen twee pieten tevoorschijn op het dak van de school. Ze waren echter veel te moe om van het dak te klimmen dus moest de brandweer gebeld worden om te helpen. Met de ladderwagen werden de twee pieten naar beneden gebracht en dan kon het feest echt beginnen.

In de kerk bracht elk klas iets voor de Sint en zijn pieten:

• De peuters en de eerste kleuters deden een dansje
  • De tweede kleuterklas had een liedje geleerd over het paard van de Sint
  • De derde kleuterklas was druk in de weer geweest met clics bouwen. De Sint en zijn pieten moesten raden wat zij gemaakt hadden.
  • Het eerste leerjaar bracht een versje
  • Het tweede leerjaar een stoer liedje met gitaren
  • Het derde en vierde leerjaar zongen een liedje
  • Het 5de leerjaar deed een cup song
  • En het 6de leerjaar zong een liedje met een einde die niemand zag aankomen 🙂

De Sint en zijn pieten genoten duidelijk van al die optredens. De kinderen werden beloond met lekkere picknicken en elke klas kreeg ook een zak vol met geschenkjes. Dank je wel Sinterklaas voor al die leuke cadeautjes.

Ook de juffen en de meesters moesten nog een liedje zingen voor de Sint. De Sint wou duidelijk dat het weer wat zou veranderen en vroeg de juffen en meesters om het lied ” Laat de zon in je hart” te zingen. Het liedje werd beëindigd met een reuze polonaise en dan was het jammer genoeg tijd om afscheid te nemen.

We zongen nog een laatste lied en zwaaiden de Sint en zijn pieten uit. Een goeie reis terug naar Spanje en tot volgend jaar !!