Sinterklaas en de pakjesboot!

6 december 2023

Het was een drukke sinterklaasperiode. Er werd ook veel geoefend voor het grootouderfeest. Op 1 december was het dan ook de grote dag.

Wat deden we allemaal in het thema:

Juf las het prentenboek” Sinterklaas en de pakjesboot” voor in de klas.

Klaasje houdt veel van Sinterklaas. Later, als hij groot is, wil hij zelf Sint worden. Vanavond is het pakjesavond. Klaasje blaast zijn rubberbootje op en vaart naar de pakjesboot om Sinterklaas te helpen. Een grappig verhaal over een jongetje dat helemaal opgaat in zijn fantasie.

We knutselden een mooie kroon voor Sinterklaasfeest! Rood en geel voor de mijter. De kroon zelf, maakten we een afdruk van scheerschuim. Eerst mochten de kleuters experimenteren met scheerschuim en verf. Daarna maakten de juffen een afdruk hiervan. Heel leuk!

Als hoedje voor een moetje was de opdracht: De kinderen keken goed naar de speelgoedzak. Daarna moesten ze hetzelfde speelgoed sorteren in de juiste zak. Iedereen was een top hulp-piet!!

We speelden ook memory van Sinterklaas.

De sinterklaashoek was ook een topper in de klas. Wat kon je daar allemaal doen? Je verkleden als Sinterklaas en Piet. Schommelen op de paarden. Pakjes in de schoorsteen gooien…

Tot slot was het eindelijk SINTERKLAASFEEST, Sinterklaas en zijn pieten kwamen op bezoek op onze school. We kregen veel lekkers en leuk speelgoed om mee te spelen in de klas. Dankjewel Sint en Piet!!! Tot volgend jaar!!!