Aftellen naar Kerstmis !!

31 december 2023

Voor iedereen een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar!

Voor de vakantie hebben we twee weken gewerkt rond het thema ‘kerstmis’.

De eerste dag hielpen de kleuters mee de kerstboom zetten en versieren. We deden ook allerlei activiteiten in het thema:

• We versierden onze nieuwjaarsbrief met glitterstiften. Eerst een witte kaart in zwart schilderen, daarna een foto van elk kind er op, vuurwerk maken met gilitterstiften en afwerken met sterretje
  • We schilderen met glitterverf onze eigen fotocamera.
  • Met clics maken we bouwkaarten na in het thema kerst (cadeautjes,  verschillende sterren, kerstballen, … )
  • Tijdens de godsdienstmomenten luisteren we naar het kerstverhaal en vertellen we rond de 4 kaarsjes op de adventskrans.
  • In de groene opdrachtbakken zaten weer verschillende spelletjes rond kerst: kerstdomino, met strijkparels kerstballen maken, kleikaarten,
  • We maakten ook weer een werkbundel met verschillende opdrachten: van groot naar klein, van dik naar dun, van lang naar kort, tellen, juiste cijfer zoeken, verschillen zoeken,….
  • In de poppenhoek konden de kinderen zelf de kerstboom versieren
  • We versierden ook kerstballen met schrijfpatronen. Rollen met de dobbelsteen en dan telkens het schrijfpatroon dat bovenaan te zien is op de kerstbal maken
  • De juffen vertelden ook verschillende verhalen rond kerstmis
  • Op de lichtborden konden we ook tekeningen overtekenen met potlood en daarna inkleuren met kleurpotloden
  • Er waren ook leuke kleurplaten rond het thema kerst
  • Gedurende ons thema was er ook nog onze warmteloop ten voordele van de warmste week. En het mag gezegd worden. Er zit heel wat looptalent in de klas.
  • We gingen ook naar de kerk voor de kerstviering: de kinderen van het 3de en 4de leerjaar speelden het kerstspel voor ons
  • We leerden ook weer een nieuwe letters in de klas: de K
  • We leerden een versje voor onze nieuwjaarsbrief. Hier werd heel veel aan geoefend.

Onze nieuwjaarsbrief:

Klik klik hier ben ik.

Jullie fotograaf

Vooruit kam je haar

Lach nu maar

Say cheese

Yes please

Klik klik hier ben ik

Jullie fotograaf

Nu wat dichter bij elkaar

Zwaaien naar het nieuwe jaar

2024 wij zij klaar

Een heel gelukkig nieuwjaar !!!!

Het jaar afsluiten in de klas deden we met een leuk kerstfeestje. Alle kinderen mochten een hapje meebrengen en de juffen zorgden voor iets lekkers om te drinken. We hadden een tafel vol met lekkere hapjes. Er is toch geen betere manier om het jaar gezelliger af te sluiten.