De eerste schoolweken: We vliegen erin!

19 september 2023

De eerste weken van het nieuwe schooljaar zitten er al op. We deden al heel veel in de klas. We zijn er dus al goed ingevlogen.

• Met juf Marie-laure moesten we een vliegtuig kleuren in een patroon met drie kleuren. Alle vliegtuigjes hangen in de gang aan de deur.
  • We leerden al de letter P en Z. De kinderen deden al goed hun best om voorwerpen te zoeken die met deze letters beginnen. We smulden ook al van lekkere pannenkoeken en popcorn bij de letter P. Dank je wel mama van Esmee
  • We versierden de letter P door deze te bekleven met snippers papier
  • We konden al kleurplaten kleuren
  • we tekenden al een mannetje
  • Wie wou, kon het hoofd van Rompompom knutselen. Alle onderdelen moesten zelf getekend, uitgeknipt en opgekleefd worden.
  • Ook zoem de bij werd reeds geschilderd door enkele kinderen.
  • Voor de verjaardagskalender kleurden we een taartje in die de juf dan op een foto van ons hoofd kleefde. Nu kunnen de kinderen in de klas zien in welke volgorde iedereen jarig is.
  • Er werden al enkele nieuwe gezelschapsspelletjes gespeeld
  • We beluisterden al enkele verhalen van Rompompom
  • We gingen al om boekjes naar de bib
  • En natuurlijk werd er al heel veel gespeeld in de hoeken van de klas. Nu de kinderen de hoeken al goed gewoon zijn, kunnen we weer wat meer aan de slag met de moetjes en de magjes