Lente/Pasen

29 maart 2024

Elk thema opnieuw valt er heel wat te beleven in de klas. Ook deze keer was dat niet anders

• We knutselden een leuke paasdoos: een kartonnen doos in blauw schilderen, eitjes versieren met schrijfpatronen, gras maken door in groene stroken te knippen, een paashaas maken door alle onderdelen uit te prikken,… Alles samen leverde een fantastisch resultaat op
  • We leerden liedjes over Pasen

K’zag twee hazen vlak voor pasen zitten in een weiland.

Met een mandje vol met eitjes vlug aan het verven met zijn beidjes.

Likje hier, likje daar. Nu zijn alle eitjes klaar.

Wat was er eerder dan? 3x

Allebei van chocola 3x
En allebei van mij

dit liedje is voorbij

Rode stippen op een ei.

Met een mooie strik erbij.

Ik heb een ei voor jou en een ei voor mij.

Welke kleur kies jij?

• We luisterden naar verhalen rond Pasen:
  • We zaaiden vanalles in de klas
  • Lente- en paasfiguren konden nagebouwd worden met linking cubes
  • In de poppenhoek konden de kinderen een paasboom versieren met paaseieren, een paashaas zijn, de lenteschoonmaak doen,….
  • Het winkeltje in de klas veranderde in een bloemenwinkel
  • We deden opdrachten rond: knijpkaarten, patronen namaken, kleuren, spijkerplankjes
  • We maakten een werkbundeltje met verschillende opdrachten
  • We deden een combi activiteit rond pasen met het eerste leerjaar: een kuiken versieren met vormen en kleuren, een konijn versieren met schrijfpatronen, we leerden een lied over de kip en het ei, met de i-pad werden qr codes gescand die verschillende yoga oefeningen toonden. Er werden ook wiskundige spelletjes rond pasen gedaan.
  • In een ballenbad vol ballen moesten we ook op zoek naar kindersurprise eitjes waar paaseitjes in zaten. Wie vindt de meeste eitjes?

De laatste dag voor de vakantie kregen we bezoek van 2 lieve paashazen. We hielden een paasontbijt en deden een leuk paasspel samen met de leerlingen van het 6de leerjaar.