Combiklas naar het bos

12 oktober 2023

Op donderdag 12 oktober gingen wij naar het bos. In de voormiddag werden de kinderen van de derde kleuterklas en het eerste leerjaar in vier groepen verdeeld. Elke groep kreeg een aantal opdrachtkaarten met als doel zoveel mogelijk puzzelstukken te verdienen om een puzzel te maken. Enkele voorbeelden van opdrachten waren

• de kleuren van de herfst zoeken in het bos
  • takken van klein naar groot leggen
  • een renwedstrijdje houden
  • de eerste letter van je naam maken met takken
  • 5 verschillende vruchten zoeken in het bos
  • een spoor zoeken
  • een evenwichtsoefening op een boomstam doen
  • 5 verschillende blaadjes zoeken
  • een hut bouwen
  • ….

Bij elke goed vervulde opdracht kregen de kinderen een puzzelstuk. Op het einde mochten de kinderen de puzzel proberen te maken en kregen ze een egel te zien. Alle vier de groepen slaagden erin alle puzzelstukken te verzamelen.

Op de middag aten we gezellig samen onze picknick op en daarna was het eigenlijk de bedoeling om ons nog even uit te leven op het speelplein. Jammer genoeg was het weer ons niet welgezind en kregen we heel wat regen. Spelen op het speelplein zat er dus niet in. We maakten samen nog een leuke wandeling in het bos en verzamelden nog heel wat blaadjes en vruchten die we volgende week zullen gebruiken in onze combi activiteit op school.

Gelukkig vonden de kinderen het super leuk en heeft de regen de sfeer niet kunnen bederven 🙂