Op stap naar de kinderboerderij

22 december 2023

Vrijdag 22 december vertrok het eerste leerjaar naar de kinderboerderij. Er stond van alles op de planning!

In de voormiddag gingen we aan de slag in de bio-klas. We leerden hoe we een broodje moesten bakken en hoe de ovens er van vroeger uitzagen en werkten. Ook wij bakten ons broodje op traditionele wijze en wat deden ze het super! Iedereen deed hard zijn best om zijn broodje goed te kneden en mooi te versieren met een leuk symbooltje.

Na het eten van onze lunch mochten we helpen op de boerderij. We mestten de stal van paard en ezel uit en zorgden dat ze weer verse strooi hadden om op te slapen. Ook hun voederbak werd gevuld met vers gemalen voederbieten en hooi. Maar niet alleen de stal van paard en ezel werden onder handen genomen. De stal van de schaapjes werd ook netjes opgeruimd.

Als afsluiter gingen we nog langs bij de konijntjes om ook hen nog wat lekkers te geven.

Na een bewogen dag reden we weer naar huis. Dankjewel aan alle lieve ouders die hielpen met het vervoer. Het was een geslaagde dag!