de eerste weken met de peuters

11 september 2023

Tijdens de eerste weken van het nieuwe schooljaar maakten onze peuters kennis met de klas, de school, de speelplaats, de eetzaal, de opvang, de turnzaal, enz…

Ze voelden zich vlug thuis in de klas en leerden ook alle juffen/meesters kennen. We maakten kennis met Anna onze klaspop tijdens het verhaal “Anna is jarig”. De ideale aanzet om een verjaardagskaart te knutselen alsook het cijfer voor onze toekomstige kroon. Voor dat cijfer kwamen ook de vrienden van juf Kimberly langs, zij moesten nl. dit cijfer ook maken en als ze klaar waren mochten ze een hoed kleven op hun eigen foto. “Een hoedje voor een moetje!”

We gingen al enkele keren turnen met juf Marie-Laure en gingen met de wagen naar woonzorgcentrum Engelendale om appels teĀ  plukken.

De zon was de eerste twee weken veel van de partij, dus genoten we ervan om buiten op onze speelplaats te spelen. Op het einde van de eerste weken keken we samen met de kinderen van juf Kimberly naar een Tik Tak van juf Ellen.

Het volgende thema zal over fruit gaan en we gaan ook voor de eerste keer naar de bibliotheek.