mijn knuffel

22 januari 2024

De kinderen mochten een knuffel meebrengen naar de klas. Ze konden met hun knuffel spelen en tijdens kringmomenten mochten de knuffels meedoen.

Tijdens dit thema hebben we ook veel geƫxperimenteerd met plasticine, kinetisch zand en waterparels.

De nieuwe kinderen moesten nog hun cijfer 3 versieren voor als ze jarig zijn.

Wat hebben we allemaal gedaan met en zonder onze knuffel:

• Geluisterd naar verhalen over slapen gaan
  • Onze klaspop Anna deed allerlei trucjes met haar knuffel, we hebben alle trucjes na gedaan.
  • We kleefden stickers op Anna’s laken.
  • We koppelden hetzelfde laken aan hetzelfde kussen.
  • In het secretariaat staat een kopieermachine. Daar hebben we onze knuffel op de machine gelegd en er een afdruk van genomen. Nadien konden we onze knuffel inkleuren en stickers rondom de knuffel kleven.
  • We bekeken enkele dieren en legden hetzelfde knuffeldier erbij.
  • We sorteerden gekleurde beren.

Om plaatsbepalingen te leren zong juf Ellen een liedje over een beer. Na het liedje stond de beer OP-ONDER-VOOR de stoel. De kinderen keken zeer goed en vertelden waar de beer zat.

“Beertje is m’n lieveling, m’n zachte speelgoedding. Hier een stoel en weet je waar, waar beer blijft staan?”